Projekt PLAY COMMERCE – Game Based Training for Better Management in Retail Networks jest międzynarodowym przedsięwzięciem realizowanym we współpracy z firmą HDS Polska sp. z o.o. (lider projektu) oraz przedsiębiorstwami z Włoch i Hiszpanii.
Celem projektu jest podniesienie jakości i trafności oferty edukacyjnej dla sektora handlu detalicznego, w szczególności dla sieci agencyjnych i franczyzowych.
W ramach projektu opracowujemy pakiet edukacyjny, wspierający firmy szkoleniowe oraz przedsiębiorstwa zarządzające sieciami franczyzowymi i agencyjnymi w przygotowaniu partnerów biznesowych do prowadzenia punktu sprzedaży, tj.:
Dlaczego warto wykorzystać Play Commerce?
Gra powstanie w dwóch wersjach, uwzględniających specyfikę działalności w oparciu o franczyzę i w ramach sieci agencyjnej, a każda z nich w trzech wersjach językowych: polskiej, hiszpańskiej i włoskiej.
Merytorycznie w opracowaniu gry wspierają nas HDS Polska sp. z o.o. oraz Assofranchizing – włoskie stowarzyszenie franczyzodawców.
HDS Polska Sp. z o.o.
Warszawa, Polska
Przedsiębiorstwo działające w ramach międzynarodowej sieci detalicznej Lagardere Services Group. W Polsce obecne od 1998 r. z ponad 700 punktami sprzedaży różnych brandów, m.in.: InMedio, InMedio Cafe, Relay, Voyage Cafe, Discover, 1-Minute. Marki HDS Polska Sp. z o.o. możemy spotkać głównie w centrach handlowych, na dworcach i lotniskach. To kluczowy partner, dostarczający wiedzy merytorycznej o codzienności prowadzenia biznesu w ramach sieci agencyjnej.
Lider projektu.
Hominem Challenge
Madryt, Hiszpania
Firma konsultingowo-szkoleniowa wspierająca biznes w trzech kluczowych obszarach:
Ascom Confocomercio: Assofranchizing
Milan/Venice, Włochy
Największa sieć przedsiębiorców we Włoszech. Powstała w 1945 r. Reprezentuje interesy firm działających w sieciach dystrybucyjnych w różnych branżach. Z ramienia sieci Confocomercio, w projekcie wspiera nas w budowaniu gry dla franszyzy stowarzyszenie Assofranchizing – członek organizacyjny Ascom Confocomercio.
Orange Hill
Kraków, Polska
Jesteśmy partnerem dostarczającym grę Business Play, jako podstawę transferu innowacji edukacyjnej. Przygotowujemy materiały edukacyjne dla uczestników oraz podręcznik dla osób zarządzających sieciami dystrybucji.
Sektor handlu detalicznego jest jednym z głównym motorów europejskiej gospodarki. W 2012 r. ponad 20% Europejczyków w wieku 15-25 pracowało w tym sektorze. Jest on również częstym punktem wejścia na rynek pracy poprzez prowadzenie własnego biznesu w sieci agencyjnej lub franczyzowej.
Pomysł na projekt zrodził się dzięki wspólnemu doświadczeniu Orange Hill Sp. z o.o. i HDS Polska Sp. z o.o. w przeprowadzeniu treningu dla agentów sieci HDS z wykorzystaniem symulacji prowadzenia firmy pn. Business Play. Sukces tego przedsięwzięcia zainspirował obie firmy do współpracy nad rozszerzeniem oferty edukacyjnej dla sektora handlu detalicznego i stworzenia w oparciu o mechanikę gry Business Play nowej symulacji, stricte odnoszącej się do realiów prowadzenia biznesu w sieci handlowej. Dodatkowym elementem projektu jest pakiet materiałów edukacyjnych, wspierających trenerów w realizacji szkoleń z jej wykorzystaniem.
CEL PROJEKTU
Głównym celem projektu jest zmniejszenie luki pomiędzy umiejętnościami osób wchodzących do biznesu lub pracujących już jako agenci/franczyzobiorcy w sieciach detalicznych, a oczekiwaniami przedsiębiorstw, będących właścicielami sieci, dzięki poprawie jakości i dostosowaniu oferty edukacyjnej do potrzeb sieci dystrybucyjnych.
ODBIORCY
Głównymi odbiorcami produktów, które powstają w ramach projektu Play Commerce są firmy szkoleniowe oraz trenerzy świadczący usługi dla sieci agencyjnych i franczyzowych, przygotowujący adeptów biznesu sieciowego do prowadzenia własnej firmy.
Naturalnym beneficjentem projektu są też firmy zarządzające sieciami franczyzowymi i agencyjnymi, które w ramach szkoleń wewnętrznych kształcą menedżerów firm w swojej sieci.
Z kolei, dzięki wdrożeniu metody i zastosowaniu narzędzi edukacyjnych przez powyższe grupy, menedżerowie agencji i punktów franczyzowych będą mogli uczestniczyć w atrakcyjnych szkoleniach, wykorzystujących nowatorskie podejścia w edukacji, takie jak metoda odwróconej klasy, edukacja przez doświadczenie i rozrywkę itp.
Produkty mogą być również przydatne w formalnej edukacji zawodowej osób przygotowujących się do prowadzenia biznesu w sieci handlowej.
REALIZACJA
Projekt rozpoczął się we wrześniu 2014 roku i potrwa do sierpnia 2016 r. W ramach siedmiu pakietów prac partnerzy wypracują główne produkty projektu (opisane w zakładce „ogólne informacje”), jak również zadbają o rozpowszechnienie wypracowanej metody w szerokim środowisku trenerów i konsultantów dla sieci detalicznych poprzez organizowane w krajach partnerskich seminaria informacyjne oraz udział w targach edukacyjnych.
Kluczowym działaniem będzie testowanie symulacji Play Commerce poprzez przygotowanie grupy trenerów i konsultantów do prowadzenia zajęć z jej wykorzystaniem oraz zorganizowanie testowych szkoleń, wykorzystujących opracowane materiały edukacyjne. Dzięki temu sprawdzimy skuteczność proponowanej metody i będziemy mogli poznać Państwa opinie.
Na wszelkie istotne wydarzenia związane z realizacją projektu będziemy Państwa zapraszać poprzez stronę internetową i media społecznościowe.
Commerce is often an entry point into the labour market. More than 20% of Europeans aged 15-25 worked in the sector in 2012.
On the other hand franchising has proven to promote the creation of enterprises and small-business ownership. The share of employment in these enterprises reaches 10.8%. Italy, Spain and Poland are among countries where franchizing systems are the most numerous (research by European Franchize Federation). Currently 32 % of all employees in the retail sector, including managers, are unskilled or semi-skilled workers. A big problem observed in this area is a mismatch between companies’ needs of skills and those of staff in the retail sector (“Towards more efficient and fairer retail services …”,COM(2010)355).
The EU system of continuous VET for retail networks lacks efficient and effective training tools. Board games have been used for in-corporate settings for about ten years, but are not yet in broad use.
The project Play Commerce will last 24 months. The partnership is composed of 4 institutions from Poland, Italy and Spain, with different backgrounds, experience and specialization. Project partners will work within 7 Work Packages, five of which are related to development of products and two are horizontal ones – management and dissemination of results.
The aim of the project is to facilitate levelling of mismatches between labour force skills and skills needs of the retail sector, through enhancing quality and relevance of continuing vocational education and training (CVET) offers for retail networks in 3 partners’ countries by the 31.08.2016.
This aim will be achieved by realizing the specific goals:
Main project outputs:
The main target group consists of internal trainers, who work for retail network companies (such as HDS, Zara, etc.) and for trainers working for training providers for the retail sector. The other group which may benefit from the project will be of course entrepreneurs operating in retail networks, managers and deputy managers of franchises and agencies network business. Indirectly, the project will influence VET policy makers who will raise awareness on new training methodology applied in teaching people in retail networks.
dr Anna Zaroda-Dąbrowska
Prezes Orange Hill
doświadczony menedżer i konsultant merytoryczny, szef Działu Projektów..
Joanna Zwolińska
Ekspert, menedżer projektów
twórca i menedżer projektów krajowych i międzynarodowych, ekspert w zakresie zarządzania wiedzą...
Elżbieta Zadęcka - Cieślik
Ekspert, menedżer projektów
certyfikowany menedżer projektów, ekspert i konsultant merytoryczny....
Justyna Dębska
Menedżer projektów
certyfikowany menedżer projektów, zarządza projektami współfinansowanymi z EFS...
dr Anna Zaroda - Dąbrowska
Prezes Orange Hill, szef Działu Projektów
Zarządza Działem Projektów Orange Hill, realizującym krajowe i międzynarodowe projekty szkoleniowo-doradcze, w tym innowacyjne.
Doświadczona menedżer projektów realizowanych ze środków EFS:Doradca w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych oraz realizacji projektów ukierunkowanych na rozwój zasobów ludzkich (POKL 2.1, 8.1; SPO RZL 1.1, 1.2, 1.3, 1.6, 2.3 a i b, Phare 2001).
Prowadząca szkolenia z zakresu pozyskiwania i wykorzystania funduszy unijnych na inwestycje i rozwój zasobów ludzkich oraz z zakresu zarządzania projektami (ponad 40 zrealizowanych szkoleń).
Posiada certyfikat PRINCE 2.
Joanna Zwolińska
Ekspert, menedżer projektów
joanna.zwolinska@orangehill.pl
Certyfikowana menedżer projektów (IPMA) z wieloletnim doświadczeniem w realizacji oraz zarządzaniu projektami krajowymi i międzynarodowymi, w tym:Doradca w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych oraz realizacji projektów ukierunkowanych na rozwój zasobów ludzkich (POKL 2.1, 8.1; LLP).
Posiada doświadczenie na stanowisku kierowniczym: w latach 2009-2011 nadzorowała kilkanaście projektów PO KL (m.in. dla: Capgemini, Targi Kielce, JMD, IMI International, ENION S.A, BRE Leasing)
Pracowała w zespołach realizacyjnych projektów krajowych i międzynarodowych w ramach PO KL 2.1.1, 8.1.1, SPO RZL 2.3a, Phare,2002, LLP Leonardo da Vinci, EIHDR)
Elżbieta Zadęcka - Cieślik
Ekspert, menedżer projektów
elzbieta.zadecka@orangehill.pl
Certyfikowana menedżer projektów (PRINCE 2 Practitioner). Specjalista w zakresie pozyskiwania funduszy na realizację projektów szkoleniowych, doradczych, innowacyjnych- krajowych i międzynarodowych.
Posiada wieloletnie doświadczenie w obszarze projektów, realizowała projekty w ramach programów przedakcesyjnych, SPO RZL, SPO WKP, PO KL, rządowych programów grantowych (m.in. MSZ) a także w ramach programów międzynarodowych: Leonardo da Vinci, TACIS:Justyna Dębska
Menedżer projektów
Certyfikowana menedżer projektów (PRINCE 2) posiadająca praktyczną znajomość zasad przygotowywania projektów o dofinansowanie z EFS (w tym sporządzania wniosku) oraz praktyczną znajomość zasad realizacji wysokobudżetowych projektów.
6-letnie doświadczenie w realizacji projektów współfinansowanych z EFS, 4-letnie w zarządzaniu projektami dofinansowanymi z EFS:Ewelina Pietras
Specjalista ds. projektów
organizuje i realizuje ogólnopolskie projekty szkoleniowo – doradcze...
Ewelina Pietras
Specjalista ds. projektów
Odpowiedzialna za obsługę projektów szkoleniowo-doradczych w zakresie sprawozdawczości i logistyki. W branży szkoleniowej od 2009 roku.
Pełni funkcję asystenta projektów wykonując zadania ukierunkowane na wsparcie zespołu projektowego w realizacji bieżących działań oraz kompleksową obsługę administracyjną projektów pod względem przepływu i archiwizacji dokumentów.
Our company during the last 10 years has developed a strong network of partnerships all over Europe to be able to apply, manage and coordinate more than 30 european projects. In Poland our best partner is Orange Hill and its Project Manager Joanna Zwolinska, competent, friendly, common view on strategies and common will to develop good projects finalised to improve skills, competencies and with a real impact on economic sector. I think we'll cooperate for long time
Dott. Fabrizio Riccomi
Project Manager
Nero su Bianco
Mantova, Italy
From Granaforma we have been working with Orange Hill for more than two years in several European Projects. Our experience could not be better. We consider it a very serious company, honest people, very well organized and with a lot of creativity. Of course I would recommend anyone to work with Orange Hill
Francisco Javier Morales Luque
Consultor de Formación
Responsable de Proyectos Europeos
Granaforma
We are pleased to have a partner as Orange Hill. Great partner and coordinator who has a wonderful professional team - strict in tasks and time frames. This team creates a wonderful working atmosphere, which contributes to the good performance of the partnership projects
Elitsa Deneva
Project Manager
Rivas Tour
Sofia, Bulgaria