Dla kogo?
Executive coaching dedykowany jest urzędnikom zajmującym stanowiska kierownicze wyższego szczebla, poszukującym właściwego kierunku własnego rozwoju. Udzielone przez nas wsparcie, oparte na obiektywnej obserwacji i koncepcjach rozwoju osobistego pozwoli na zidentyfikowanie mocnych stron oraz określenie obszarów wymagających doskonalenia.
Adresujemy go również do osób, które potrzebują spojrzeć na siebie z dystansem, chcących dokonać analizy swoich wartości, celów, sposobu zarządzania oraz zachowań, jakie przejawiają w określonych sytuacjach.
Pomagamy klientom w wyznaczaniu i osiąganiu ambitnych celów zawodowych. W trakcie coachingu pracujemy między innymi nad wzrostem wybranych kompetencji, niezbędnych do skutecznego działania na danym stanowisku oraz wygaszaniem starych, nieużytecznych nawyków, pobudzamy do autorefleksji. Obszarem pracy coachingowej mogą też być zagadnienia związane z rozwojem osobistym (tj. odzyskanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym a rodzinnym, poprawa jakości relacji z innymi ludźmi).
Autorskie podejście
Nasi coachowie skupiają się na pogłębionej analizie roli zawodowej, jaką klient pełni w urzędzie oraz na jego rozwoju w ramach tej roli.
Rozumiejąc, że rola w organizacji stanowi wypadkową oczekiwań osoby oraz organizacji, poprzez coaching wspierający rozwój osobisty uczestnika oddziałujemy jednocześnie na rzecz usprawnienia funkcjonowania urzędu.
Jak pracujemy?
Spotkania odbywają się 1 lub 2 razy w miesiącu, w ustalonych wcześniej terminach. W zależności od preferowanych przez uczestnika form pracy mogą to być spotkania osobiste lub telefoniczne (również przy wykorzystaniu Skype'a).
Każda sesja zaczyna się o ściśle określonej godzinie i trwa 60 lub 90 minut, w zależności od preferencji klienta.
Obowiązuje nas zasada poufności. Tylko coach i klient będą znali treści poruszane podczas spotkań. Organizacja sponsorująca proces coachingu (urząd) otrzyma, po zakończeniu zaplanowanej serii spotkań, krótki raport podsumowujący stopień osiągnięcia celu.
Kiedy stosować executive coaching?
Gdy szkolenia już nie wystarczają, a osoby mają bogate doświadczenie i wysokie kompetencje, proces ich rozwoju staje się mocno zindywidualizowany. Wsparciem dla nich (obok trenera i mentora) będzie coach – który ułatwi planowanie i realizację indywidualnych celów rozwojowych w organizacji.
Każda osoba jest wyjątkowa i wyjątkowa jest jej ścieżka kariery. Dzięki współpracy z coachem trafniej odkryje, jaką drogę dla siebie wybrać, by w pełni wykorzystać swój potencjał.
Co daje coaching?
Dobrze prowadzony proces coachingowy pozwala systematycznie rozwijać się klientowi w obszarach, w których tego rzeczywiście potrzebuje. Dzięki coachingowi uczestnik procesu osiąga więcej (stawia sobie większe wyzwania) niż dotychczas.
Każdy proces coachingowy jest odmienny i odmienne korzyści uzyskuje jego uczestnik. Niezależnie jednak od tych unikatowych walorów, warto zwrócić uwagę na korzyści, jakie otrzymują wszyscy nasi klienci.
Life coaching – koncentrujemy się na wspieraniu osoby w osiąganiu celów osobistych takich jak: plany życiowe, relacje z partnerami, dbałość o zdrowie i urodę, twórczość, a także na niwelowaniu dostrzeganych przez klienta jego deficytów w funkcjonowaniu społecznym.
Coaching kariery – koncentrujemy się na wspieraniu osoby w osiąganiu celów osobistych takich jak: plany życiowe, relacje z partnerami, dbałość o zdrowie i urodę, twórczość, a także na niwelowaniu dostrzeganych przez klienta jego deficytów w funkcjonowaniu społecznym.
Coaching biznesowy – poprzez ten rodzaju coachingu wspieramy przede wszystkim przedsiębiorców w rozwoju ich firm (najczęściej z sektora małych i średnich przedsiębiorstw). Dotyczy on również osób rozpoczynających lub planujących założyć własną działalność biznesową.