Odpowiednio dobrane narzędzia rekrutacyjne, powiązane z wymaganymi na danym stanowisku kompetencjami, niezbędnymi do realizacji planowanych zadań są kluczowym czynnikiem powodzenia procesu rekrutacji pracowników. O tym, jak ważny jest to element z punktu widzenia zapewnienia rzetelności procesu naboru świadczą krytyczne ustalenia NIK zawarte w Informacji o wynikach kontroli naboru pracowników na stanowiska urzędnicze w jednostkach samorządu terytorialnego.
Zaangażowanie Orange Hill skupia się zatem na szczegółowym zdefiniowaniu wymagań kwalifikacyjnych (w oparciu o zadania, jakie kandydat będzie realizować na danym stanowisku oraz w oparciu o niezbędne kompetencje), a w dalszej kolejności na trafnym doborze narzędzi, pozwalających na ich zweryfikowanie.
Zadania do sesji Assessment Center uznawane są za najskuteczniejsze narzędzie trafnej oceny w postępowaniu rekrutacyjnym. Opierając się na faktycznie zaobserwowanych zachowaniach, pozwalają na zebranie w wystandaryzowanych warunkach informacji o wiedzy, umiejętnościach i postawach uczestników sesji.
Wielowymiarowość oraz obiektywizm oceny kandydata
Kluczowe znaczenie Assessment Center dla uczestników procesu rekrutacji
Z perspektywy organizacji właściwie opracowany scenariusz oraz narzędzia sesji Assessment Center, skutkujący pozyskaniem właściwych pracowników, pozwala skuteczniej realizować jej cele, a przy tym – czyni zadość wymaganiom formalnym, dotyczącym rzetelnego naboru.
Z perspektywy osób zarządzających pozwala na dokonanie właściwej oceny kandydatów z punktu widzenia potrzeb obsadzanego stanowiska, a poprzez dokonanie trafnego wyboru wpływa na jakość pracy podległego zespołu.
Z perspektywy przyszłego pracownika daje wytyczne dotyczące wymagań, jakim sprostać powinien na przyszłym stanowisku oraz daje gwarancję rzetelnego procesu oceny.
Przygotowujemy i samodzielnie prowadzimy sesje Assessment Center, jak również przygotowujemy asesorów wewnętrznych do prowadzania sesji w przyszłości. Mamy także doświadczenie w pracy mieszanej, polegającej na współprzygotowaniu i współprowadzeniu sesji przez asesorów Orange Hill wraz z asesorami wewnętrznymi.
Realizowane przez nas sesje Assessment Center stanowią rzetelną i obiektywną podstawę do podejmowania decyzji rekrutacyjnych.W trakcie sesji Assessment Center stosujemy różnorodne zadania i testy:
Koszyk zadań (In-basket) — polega na analizie zbioru dokumentów oraz przygotowaniu i zaprezentowaniu na ich podstawie takiego planu działania, który zapewni realizację priorytetowych zadań w kontekście opisanej sytuacji problemowej. Próbka pracy – badanie konkretnej kompetencji poprzez wykonanie zadania, charakterystycznego dla danego stanowiska np. przygotowanie krótkiego raportu. Analiza przypadku (case study) —wymaga pełnej analizy sytuacji (przedstawionej w dostarczonych, różnorodnych materiałach), dokonania jej oceny oraz zaproponowania rozwiązania. Prezentacja — zadaniem uczestnika jest przygotowanie krótkiego wystąpienia dla określonej grupy odbiorców na zadany lub wybrany przez siebie temat. Próby pamięciowe —w trakcie prezentacji czytanego tekstu należy zapamiętać jak najwięcej informacji, które następnie są sprawdzane w formie testowej. |
|
Dyskusja grupowa bez ról — zadanie polega na podjęciu w określonym czasie wspólnej decyzji na podstawie dostarczonych materiałów, opisujących określoną sytuację (każdy z uczestników dostaje zestaw tych samych materiałów). Dyskusja grupowa z przypisanymi rolami — dyskusja dotycząca sytuacji problemowej, w trakcie której każdy z uczestników ma swoją indywidualną rolę i cel, który powinien osiągnąć. Dyskusja z liderem — dyskusja z przypisanymi rolami, w której jeden z uczestników odgrywa rolę przełożonego. Analiza przypadku (case study) — zadaniem uczestników jest wspólne wypracowanie rekomendacji, które pozwolą na rozwiązanie trudności, przedstawionych w dostarczonych materiałach. Zadanie wykonawcze – zadaniem uczestników jest wspólne wykonanie konkretnego zadania w drodze opracowania wspólnej koncepcji, dokonania podziału zadań oraz poprzez wspólną pracę. |
|
Symulacje polegają na umieszczeniu uczestników w określonej roli zawodowej, ocena kompetencji następuje zatem w środowisku charakterystycznym dla danego stanowiska pracy. Spotkania „jeden na jeden” — uczestnik zostaje postawiony w konkretnej sytuacji zawodowej, a drugim uczestnikiem jest specjalnie przygotowany aktor.Spotkanie z zespołem — pozwala dokonać oceny kompetencji przywódczych lub umiejętności rozwiązywania konfliktów. Gra — grupa symulacji (indywidualnych lub grupowych) oceniających specyficzne umiejętności (np. umiejętności negocjacyjne). |
|
Testy kompetencyjne zawierają opisy hipotetycznych sytuacji, charakterystycznych dla profilu kompetencyjnego danego stanowiska pracy, a zadaniem uczestnika jest wybranie spośród dostępnych opcji tej, która jego zdaniem najlepiej obrazuje jego zachowania. Testy kompetencyjne opierają się na deklaracjach uczestników; wykorzystywane są w diagnozie kompetencji „miękkich” oraz ocenie poziomu wiedzy specjalistycznej, wymaganej na danym stanowisku. Wywiad kompetencyjny (behawioralny) służy pozyskaniu informacji o tym, w jaki sposób uczestnik osiągnął w pracy rezultaty, o których mówi. Prowadząc rozmowę, asesor nie koncentruje się na sukcesach uczestnika, ale na sposobach ich osiągania. |
Poznaj nasze kluczowe doświadczenia.
Zobacz ostatnie wdrożenia naszych usług w urzędach administracji publicznej!
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów – 2012
Ministerstwo Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej – 2012
Główny Urząd Statystyczny – 2012
Urząd Lotnictwa Cywilnego – 2012
Lubuski Urząd Wojewódzki – 2012
Urząd Miasta Katowice – 2011
Urząd Miasta Stalowa Wola – 2011
Urząd Miejski w Grudziądzu – 2011
Urząd Miasta Biłgoraj – 2013
Urząd Miejski Bychawa – 2013
Urząd Miasta Rejowiec Fabryczny – 2012/2013
Urząd Gminy Celestynów – 2013
Ministerstwo Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej – 2012
Urząd Miejski Bychawa – 2013
Urząd Miasta Rejowiec Fabryczny – 2013
Urząd Miasta Biłgoraj – 2012/2013
Urząd Miasta Katowice – 2010/2011
Urząd Miasta Stalowa Wola – 2010/2011
Urząd Miejski w Grudziądzu – 2011
Ministerstwo Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej – 2012
Główny Urząd Statystyczny – 2012
Urząd Miasta Katowice – 2011/2012
Urząd Miasta i Gminy Kłodawa – 2012
Urząd Gminy Lubin – 2012
Urząd Gminy w Grzegorzewie – 2012
Urząd Gminy Kościelec – 2012
Urząd Gminy w Czarnym Dunajcu – 2013
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych – 2013/2014
Urząd Miasta Katowice – 2011/2012
Urząd Miasta i Gminy Kłodawa – 2012
Urząd Gminy Lubin – 2012
Urząd Gminy w Grzegorzewie – 2012
Urząd Gminy Kościelec – 2012
Urząd Miasta Katowice – 2012
Urząd Miejski Bychawa – 2013
Starostwo Powiatowe we Włoszczowie – 2013
Starostwo Powiatowe w Kazimierzy Wielkiej – 2013
Urząd Gminy Wodzisław – 2013
Urząd Miasta Katowice – 2010/2011
Urząd Miasta Stalowa Wola – 2010/2011
Urząd Miasta Biłgoraj – 2012/2013
Urząd Miejski Bychawa – 2012/2013
Urząd Miasta Rejowiec Fabryczny – 2012/2013
Urząd Lotnictwa Cywilnego – 2012
Urząd Gminy Celestynów – 2013
Urząd Gminy Pniewy – 2012
Urząd Gminy Belsk Duży – 2012
Urząd Gminy Chynów – 2012
Urząd Miasta Katowice – 2010/2011
Urząd Miasta Katowice – 2010/2011
Główny Inspektorat Transportu Drogowego (IPRZ, inspirujące przywództwo) – 2013
Urząd Miejski Bychawa (konsultacje społeczne) – 2013
Starostwo Powiatowe w Mikołowie
Urząd Miasta w Mikołowie
Urząd Gminy Ornontowice
Urząd Gminy Wyry
Urząd Miasta Orzesze
Urząd Miasta Łaziska Górne
Starostwo Powiatowe w Lipnie
Urząd Gminy w Lipinie
Urząd Miasta i Gminy Skępe
Urząd Gminy Tłuchowo
Urząd Gminy Chrostkowo
Starostwo Powiatowe w Żninie
Urząd Miejski w Żninie
Urząd Gminy w Rogowie
Urząd Miejski w Łabiszynie
Urząd Miejski w Janowcu Wielkopolskim
Urząd Gminy w Gąsawie
Urząd Gminy Zarszyn
Urząd Miasta Starachowice
Urząd Miasta i Gminy Chmielnik
Starostwo Powiatowe w Limanowej
Urząd Miasta i Gminy Daleszyce
Urząd Gminy i Miasta Skalbmierz
Urząd Miasta Stalowa Wola
Starostwo Powiatowe w Biłgoraju
Starostwo Powiatowe w Janowie Lubelskim
Starostwo Powiatowe w Prudniku
Urząd Miasta Prudnik
Urząd Miejski w Białej
Urząd Gminy Lubrza
Starostwo Powiatowe w Mikołowie
Urząd Miasta w Mikołowie
Urząd Gminy Ornontowice
Urząd Gminy Wyry
Urząd Miasta Orzesze
Urząd Miasta Łaziska Górne
Starostwo Powiatowe w Lipnie
Urząd Gminy w Lipinie
Urząd Miasta i Gminy Skępe
Urząd Gminy Tłuchowo
Urząd Gminy Chrostkowo
Starostwo Powiatowe w Żninie
Urząd Miejski w Żninie
Urząd Gminy w Rogowie
Urząd Miejski w Łabiszynie
Urząd Miejski w Janowcu Wielkopolskim
Urząd Gminy w Gąsawie
Urząd Miasta i Gminy Chmielnik
Starostwo Powiatowe w Limanowej
Urząd Miasta i Gminy Daleszyce
Starostwo Powiatowe w Wołominie
Starostwo Powiatowe w Prudniku
Urząd Miasta Prudnik
Urząd Miejski w Białej
Urząd Gminy Lubrza
Urząd Gminy Osiek Mały
Urząd Miasta Rejowiec Fabryczny
Urząd Miejski Janów Lubelski
Urząd Miasta Biłgoraj
Urząd Miejski Szczebrzeszyn
Starostwo Powiatowe w Prudniku
Urząd Miasta Prudnik
Urząd Miejski w Białej
Urząd Gminy Lubrza
Urząd Gminy w Lubinie
Urząd Gminy Grzegorzew
Urząd Gminy Kościelec
Urząd Miasta i Gminy Kłodawa
Urząd Gminy Osiek Mały
Urząd Miejski w Kole
Urząd Gminy Baranowo
Urząd Gminy Czarnia
Urząd Gminy Lelis
Urząd Gminy Łyse
Urząd Gminy Kadzidło
Urząd Gminy w Lubinie
Starostwo Powiatowe w Mikołowie
Urząd Miasta w Mikołowie
Urząd Gminy Ornontowice
Urząd Gminy Wyry
Urząd Miasta Orzesze
Urząd Miasta Łaziska Górne
Starostwo Powiatowe w Lipnie
Urząd Gminy w Lipinie
Urząd Miasta i Gminy Skępe
Urząd Gminy Tłuchowo
Urząd Gminy Chrostkowo
Starostwo Powiatowe w Żninie
Urząd Miejski w Żninie
Urząd Gminy w Rogowie
Urząd Miejski w Łabiszynie
Urząd Miejski w Janowcu Wielkopolskim
Urząd Gminy w Gąsawie
Urząd Gminy Zarszyn
Urząd Miasta Starachowice
Starostwo Powiatowe w Limanowej
Urząd Gminy i Miasta Skalbmierz
Urząd Miasta Starachowice
Urząd Miasta i Gminy Chmielnik
Urząd Miasta i Gminy Daleszyce
Urząd Gminy w Lubinie
Usprawnienia organizacyjne
Urząd Gminy Baranowo
Urząd Gminy Czarnia
Urząd Gminy Lelis
Urząd Gminy Łyse
Urząd Gminy Kadzidło
Urząd Miasta i Gminy Myszyniec
Urząd Gminy Olszewo-Borki
Urząd Gminy Jednorożec
13 czerwca 2013 w Warszawie, na zaproszenie serwisu publiczni.pl, Tomasz Dąbrowski - nasz ekspert inspirował i podpowiadał: jak sprawić, aby pracownicy byli dobrze wyszkoleni? jak prowadzić szkolenia w sposób efektywny? jak szkolić dobrze mając często ograniczenia finansowe? a także jak skutecznie motywować pracowników?
Doświadczenie, jakim wykazuje się firma Orange Hill Sp. z o.o., profesjonalizm, terminowość i rzetelność realizowanych zadań pozwalają nam rekomendować tę Firmę jako rzetelnego, godnego zaufania Partnera...
Polecam Orange Hill jako rzetelną i profesjonalną firmę, która w swych działaniach łączy wiedzę i doświadczenie z dużą otwartością i wrażliwością na potrzeby klienta