13 września 2016 roku, tj. wtorek, w godz. 9.00 – 12.00 odbędzie się seminarium w ramach projektu „ENTREPRENEURS 7X21”. Program seminarium dotyczy działań, jakie mogą być podejmowane przez osoby odpowiedzialne za kształtowanie rozwoju pracowników w organizacjach, aby rozwój ten realizowany był w sposób przemyślany i celowy. Odpowiednie zaplanowanie działań pozwala zapewnić spójność pomiędzy wytyczonymi kierunkami rozwoju kompetencji pracowników, a przyjętą wizją rozwoju całej organizacji. Seminarium poprowadzi Maciej Głogowski – konsultant Orange Hill Sp. z o.o.
ORANGE HILL finalistą konkursu Bizneswoman Roku 2013 w kategorii Moja Firma! Zostaliśmy nagrodzeni za pomysł, innowacyjność, wizję i perspektywy rozwoju.
Od 3 kwietnia 2014 r. Orange Hill jest sygnatariuszem Karty Różnorodności. Tym samym dołączyliśmy do grona niespełna 100 organizacji w Polsce, które dostrzegają zalety wspierania różnorodności i podejmują realne działania na rzecz różnorodności.
Jeśli chcesz wiedzieć, jak wdrożyć politykę różnorodności i jak zarządzać różnorodnością w Twojej organizacji, SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!!
13 czerwca 2013 w Warszawie, na zaproszenie serwisu publiczni.pl, Tomasz Dąbrowski - nasz ekspert inspirował i podpowiadał: jak sprawić, aby pracownicy byli dobrze wyszkoleni? jak prowadzić szkolenia w sposób efektywny? jak szkolić dobrze mając często ograniczenia finansowe? a także jak skutecznie motywować pracowników?
Temat motywacji jest jednym z tych obszarów szkoleniowych, który w ostatnim okresie budzi szczególne zainteresowanie administracji publicznej ...
Klient
Urząd Miejski w Bychawie – urząd administracji samorządowej z województwa lubelskiego, zatrudniający około 40 osób.
Wyzwanie / oczekiwania Klienta
Potrzeba opracowania oraz wdrożenia rozwiązań proceduralnych w obszarze współpracy z podmiotami trzeciego sektora, w tym wykonania mapy aktywności organizacji pozarządowych, działających na terenie gminy oraz opracowania regulaminu jej aktualizowania.
Wyzwanie wdrożeniowe dotyczyło nie tylko utworzenia systemu mapowania organizacji, ale również opracowania i wprowadzenia zmian w obszarze współpracy z organizacjami pozarządowymi, które ułatwią monitorowanie rozwoju działalności podmiotów pozarządowych w określonych dziedzinach życia społecznego oraz sprzyjać będą angażowaniu ich we współpracę z urzędem.
Sytuacja przed wdrożeniem
Na stronie internetowej gminy widniała lista kilkunastu organizacji pozarządowych, których dane zamieszczone zostały w okresie od listopada 2007 r. do stycznia 2011 r. Podejmowane uprzednio próby aktywizacji podmiotów trzeciego sektora nie odniosły spodziewanych rezultatów.
Sytuację utrudniał fakt, iż w ostatnim roku stwierdzono brak korzystania przez organizacje z możliwości uczestnictwa w procesie konsultacji – żadna z organizacji zaproszonych do konsultacji rocznego programu współpracy nie wniosła uwag.
Rozwiązanie
Korzystając z różnorodnych źródeł, pozyskano informacje o organizacjach prowadzących działalność na terenie gminy, które następnie poddano weryfikacji. W efekcie podjętych we współpracy z przedstawicielami urzędu działań uzyskano aktualną listę aktywnych organizacji.
Zaproponowano ustandaryzowane zasady gromadzenia informacji na temat organizacji pozarządowych (i ich aktywności) oraz formę prezentacji informacji o organizacjach na stronie internetowej gminy, z uwzględnieniem dotychczasowych praktyk w tym zakresie oraz możliwości organizacyjnych i finansowych urzędu.
Opracowano funkcjonalne, a równocześnie intuicyjne i łatwe w obsłudze narzędzie informatyczne (tzw. mapę aktywności), dostępne pod adresem organizacje.bychawa.pl, służące prezentacji lokalnego sektora społecznego oraz ułatwieniu kontaktów i współpracy z organizacjami pozarządowymi pracownikom administracji samorządowej i innym zainteresowanym podmiotom, pozwalające na filtrowanie organizacji wg wybranych kryteriów oraz zaopatrzone w panel służący administrowaniu danymi.
Opracowane rozwiązania zostały wprowadzone do powszechnego stosowania w urzędzie poprzez podjęcie przez burmistrza zarządzenia wprowadzającego regulamin aktualizacji mapy aktywności organizacji pozarządowych.
Dopełnieniem działań wdrożeniowych było przeprowadzenie szkolenia, w trakcie którego duża część pracowników urzędu zapoznana została z zasadami współpracy z organizacjami pozarządowymi, zaś wyznaczone do obsługi narzędzia informatycznego osoby odbyły szkolenie instruktażowe, pozwalające w przyszłości samodzielnie je obsługiwać.
Na koniec: KOMPLEKSOWOŚĆ PRZYJĘTEGO ROZWIĄZANIA
Zaproponowany system współpracy z organizacjami został powiązany z zadaniami na aktualnie istniejących stanowiskach oraz terminami konsultacji rocznych programów współpracy. Dodatkowo, dostarczone urzędowi rozwiązanie objęło analizę zasobów koniecznych do wdrożenia procedury, a także rekomendacje w zakresie promowania przez urząd mapy aktywności oraz wiedzy o możliwości skorzystania z zawartych tam informacji w kręgach osób i organizacji aktywnych społecznie.
System zapewnia profesjonalizację działań, podejmowanych w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi, zarówno w obszarze monitorowania ich aktywności (poprzez standaryzację zasad gromadzenia danych), jak i na skutek podejmowania działań o charakterze planowym i usystematyzowanym.
Sytuacja po wdrożeniu
Urząd dysponuje opracowanym systemem współpracy międzysektorowej, którego elementem jest nieskomplikowane narzędzie informatyczne, pozwalające na systematyczne monitorowanie aktywności organizacji pozarządowych, m. in. w oparciu o gromadzone dane o organizacjach i podejmowanych przez nie działaniach. Mapa aktywności zawiera kompletną listę organizacji działających na terenie gminy, w tym ochotnicze straże pożarne i grupy nieformalne. Pozwala na filtrowanie organizacji wg wybranych kryteriów, a także ilustruje ich lokalizację na mapie gminy. Umiejscowienie mapy aktywności zarówno na stronie internetowej gminy, jak i bezpośrednio pod adresem: organizacje.bychawa.pl, czyni ją łatwo dostępną dla wszystkich zainteresowanych.
Zasady i warunki obsługi narzędzia reguluje Zarządzanie Burmistrza Bychawy z kwietnia 2013 r. w sprawie nadania regulaminu aktualizowania mapy aktywności organizacji pozarządowych. System współpracy międzysektorowej został tak skonstruowany, aby w przyszłości możliwe było jego rozwijanie, np. o powołanie pełnomocnika ds. organizacji pozarządowych, czy też o obszary związane z pomiarem zadowolenia.
Dobra praktyka
Istotnym elementem wdrożonego systemu jest podejmowanie przez urząd promocji istnienia mapy aktywności w kręgach partnerów społecznych, aktywnie działających na terenie gminy, a także realizacja dodatkowych działań informacyjnych i komunikacyjnych, które skutkowałyby angażowaniem coraz szerszego kręgu organizacji we współpracę z urzędem oraz zwiększeniem skali tej współpracy.
Istotnym wsparciem realizacji tego celu było spotkanie, zorganizowane w ramach wdrożenia usprawnienia. Po spotkaniu podsumowującym realizację projektu odbyło się seminarium, na które zaproszeni zostali przedstawiciele organizacji pozarządowych. W swobodnej atmosferze przeprowadzono panel informacyjny, w czasie którego przedstawione zostały możliwe formy współpracy z partnerami społecznymi, przekazano informacje na temat priorytetowych zadań publicznych oraz wysokości środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań publicznych przez organizacje pozarządowe.
Odpowiedną rangę spotkaniu nadała obecność najwyższych władz urzędu w osobie pana Burmistrza oraz pani Sekretarz Gminy. Ze strony urzędu w seminarium uczestniczyły również osoby, podejmujące z racji swoich obowiązków kontakty z organizacjami pozarządowymi. Praktycznych informacji o przebiegu współpracy międzysektorowej udzieliła inspektor ds. komunikacji społecznej i promocji, do której obowiązków należy m. in. utrzymywanie komunikacji z partnerami sektora pozarządowego.
Ze strony organizacji pozarządowych obecni byli nie tylko przedstawiciele organizacji od lat już realizujących zadania publiczne, ale również tych, które dotąd nie korzystały jeszcze z finansowej formy współpracy. Przedstawiciele grup nieformalnych zachęcani byli do sformalizowania swojej działalności, co pozwoliłoby w przyszłości bardziej aktywnie włączyć się w realizację zadań publicznych.
Widoczne zainteresowanie przedstawicieli organizacji prezentowanymi tematami pozwala wnioskować, że wdrożenie nowych rozwiązań skutkować będzie podejmowaniem większej ilości wspólnych inicjatyw oraz efektywną realizacją zadań publicznych.
Sześć kolejnych urzędów administracji samorządowej podniesie efektywność zarządzania dzięki rozwiązaniom Orange Hill.
Na podstawie audytu infrastruktury etycznej opracowaliśmy mapy zagrożeń oraz zalecenia i rekomendacje w zakresie wzmocnienia zachowań etycznych w urzędach.
Wraz z Golden Training zrealizowaliśmy konferencję poświęconą nowym trendom oraz wyzwaniom w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, przed którymi stają urzędy.
Nasi eksperci – Agnieszka Pilińska-Kępowicz, Paulina Małecka-Lewald i Tomasz Dąbrowski – podsuwali rozwiązania problemów mogących się pojawić podczas codziennej pracy przy zarządzaniu zasobami ludzkimi.
W kwietniu 2014 r. eksperci Orange Hill zakończyli prace związane z opracowaniem systemów zarządzania przez kompetencje, dedykowanych urzędom: Gminy Kamień i Gminy Niwiska. Dokonali diagnozy kompetencji pracowników urzędów oraz przygotowali kompetencyjne opisy stanowisk.
Jim Kirkpatrick , lider w obszarze oceny efektywności szkoleń, twórca uwspółcześnionego modelu badania efektywności szkoleń wystąpił 15.01.2015 r. w Warszawie na naszej konferencji "Wyzwania HR : Planowanie zmiany i ocena efektów szkoleń".
Dziękujemy uczestnikom za liczne przybycie i wspaniałą atmosferę wydarzenia .
Urząd Gminy w Czarnym Dunajcu skorzystał z metodologii ESA_admin w trakcie wdrażania systemu zarządzania satysfakcją pracowników.
W efekcie przeprowadzonej diagnozy wewnątrzorganizacyjnej nasi eksperci przygotowali procedury regulacyjne.
Dwa nasze projekty złożone do programu Erasmus Plus zostały świetnie ocenione i uzyskały dofinansowanie!!! Co tym razem będziemy wypracowywać z partnerami z zagranicy? Program Diversity Ambassador dla MŚP oraz adaptację gry Biznes Play do specyfiki organizacji agencyjnych i franczyzowych.
Na ukończeniu jest narzędzie do przeprowadzenia audytu zarządzania wiedzą w organizacji. Opracowaliśmy autorską metodykę dedykowaną sektorowi biznesu, którą nazwaliśmy KMA_biz TM .
E!VOLVE to nowy format adresowany do firm szkoleniowych i doradczych, który łączy nasze narzędzia do diagnozy organizacji z formułą rozwoju kompetencji i networkingu trenerów i konsultantów.
Kick-off e!volve:
Kraków, 16 kwietnia 2014, Hotel Hilton.
Zapraszamy firmy szkoleniowe i niezależnych konsultantów na kolejne szkolenie e!volve:
Warszawa 18 czerwca 2014 r.
Hotel Polonia Palace
al. Jerozolimskie 45
godz. 9.00 - 15.00
Rozpoczynamy wdrożenie systemu zarządzania przez kompetencje w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk. To kolejne duże wdrożenie po Ministerstwie Transportu, Urzędzie Lotnictwa Cywilnego i GUS realizowane w partnerstwie z firmą Nowe Motywacje.
We wrześniu realizujemy badanie satysfakcji klientów Urzędu Miasta Bielsko-Biała. To kolejne badanie, w którym świetnie sprawdza się nasza metodyka SQA_admin. :)
Nasz autorski projekt został zakwalifikowany do programu "Transfer Innowacji" realizowanego przez Inkubator Przedsiębiorczości Politechniki Krakowskiej.
Start jesienią!
2 marca 2015 zapraszamy na rozgrywkę pokazową symulacyjnej gry sprzedażowej Chłopska Szkoła Biznesu. W partnerstwie z Małopolskim Instytutem Kultury zaprezentujemy grę jako świetne narzędzie edukacyjne w obszarach: sprzedaż, negocjacje, planowanie, myślenie strategiczne.
Zapraszamy firmy szkoleniowe, trenerów, doradców, konsultantów. Wszystkich, którym gra może się przydać w pracy.
Orange Hill sp. z o. o. wraz z portalem hrpolska.pl zaprasza na konferencję „HR jako partner w biznesie” 21 maja 2015r. w Gliwicach.
HR zmienia rzeczywistość polskich firm jako partner, wspiera Zarząd w podejmowaniu decyzji, dostarcza efektywnych rozwiązań. HR coraz bardziej odważnie wkracza do biznesu a biznes zaczyna się liczyć z HR. HR to nowa jakość, oczekiwany standard pracy.
Jak budować wartość tej pracy i umacniać pozycję HR w firmie? Opowiemy 21 maja!
Po co nam różnorodność? Jak nią zarządzać? Jakie wymiary różnorodności są najistotniejsze z perspektywy polskich firm?
Na te i inne pytania odpowiadali uczestnicy spotkania rozpoczynającego aktywność Diversity Hub – inicjatywy, która łączy środowisko biznesu wokół tematyki zarządzania różnorodnością.
Diversity Hub to forum wymiany doświadczeń w obszarze praktycznych aspektów zarządzania różnorodnością w organizacjach. Jest to pierwsza tego typu inicjatywa w na południu Polski. 13 maja odbyło się pierwsze z cyklu regularnych spotkań.
Zapraszamy na bezpłatne demo metodyki Harrison Assesments. 12 czerwca, Kraków, Dworek Białoprądnicki, godz. 9.00 - 12.00. spotkanie porpwadzi partner e!volve Anna Piasecka, Prezes firmy Talent Exact, certyfikowany trener Harrison Assessments.
Jak narzędzie przedstawić swoim klientom? Jak szybko i łatwo z niego korzystać?
9 lipca w ramach cyklu Letnich Spotkań e!volve odbył się warsztat poświęcony narzędziu do diagnozy organizacji KMA_biz. Spotkanie poprowadziła Joanna Zwolińska współautorka metodyki narzędzia, która przedstawiła funkcje i możliwości działania narzędzia oraz korzyści płynące z jego wykorzystania.
Zapytanie ofertowe
Opracowanie dwóch narzędzi/aplikacji internetowych:
1. Narzędzie do kompleksowej oceny procesów związanych z zarządzaniem różnorodnością w organizacji - "Audyt różnorodności" (AR)
2. Narzędzie wspomagające wybór Ambasadora Różnorodności spośród pracowników organizacji - "Wybór ambasadora różnorodności" (WAR)
Konferencja na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie za nami.
Orange Hill jako partner mocno zaakcentowała swoją obecność. Świetnie odebrany został wars
ztat Tomasza Dąbrowskiego "Współpraca B+R oraz nowe technologie w badaniach wewnątrzorganizacyjnych", po którym rozmawialiśmy o komercjalizowaniu metodyk badawczych oraz oczekiwaniach biznesu wobec świata akademickiego w obszarze HRM.
Tuned Up! project kick-off meeting took place in Vienna. We discussed how to make diversity more friendly and how to overcome stereotypes and convince managers to benefit from diverse teams?
Second day of the meeting was focused on defining the assumptions of national research with strong emphasis on business needs and expectations regarding diversity management.
Oprócz świetnych, mocno angażujących mini-warsztatów, za nami owocna dyskusja nad potencjałem narzędzia, możliwościami wykorzystania oraz korzyściami dla klientów.
Na koniec? Zwiedzanie fabryki i muzeum witraży. Świetny dzień w fantastycznym miejscu!
Orange Hill była partnerem tego ważnego wydarzenia branżowego. Podczas HR MIXER pokazaliśmy e!volve, a nasz ekspert i współautor metodyki KMA (Knowledge Management Assessment) Tomasz Dąbrowski wystąpił z prezentacją: "Zarządzanie wiedzą. Audyt Systemu". Odpowiadał m.innymi na pytania:
Jak audytować system zarządzania wiedzą? Jakie są wymiary zarządzania wiedzą? Jak podejść do tematu?
30 września 2015 r. dla Małopolskiego Klubu MATRIK nasza ekspertka Joanna Zwolińska poprowadziła warsztat dotyczący zarządzania wiedzą. Joanna jest współtwórczynią systemu KMA_biz (Knowledge Management Assessment) pozwalającego na audyt systemu zarządzania wiedzą w 6 podstawowych wymiarach: (1) lokalizowanie, (2) pozyskiwanie, (3) wykorzystywanie wiedzy, (4) dzielenie się wiedzą, (5) two rzenie wiedzy, (6) zachowywanie wiedzy.
Było miło i merytorycznie :)
Ponad 60 osób wzięło udział w inauguracji Diversity Business Meetings in Poznań.
W auli Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu dobrymi praktykami dzieliły się firmy: Volkswagen Poznań, Amazon, STX Next, Teatr Muzyczny w Poznaniu i M. Illukowicz i Partnerzy.
Warszaty prowadzone były przez ekspertów Diversity_hub , F5 Konsulting i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
23 maja 2013 r. na zaproszenie Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji weźmiemy udział w prezentacji polskich instytucji realizujących projekty centralne programu „Uczenie się przez całe życie”. Joanna Zwolińska - menedżer projektów ...
Together with partners from 5 EU countries we are working on competency-based recrutiment system dedicated to public administration. During partners meeting in Prague we started the next phase of our project: to design technical system solutions.
Strategia wdrażania programu Agent Zmian przyjęta bez uwag!
W opinii ekspertów zewnętrznych "sposób testowania i pakiet proponowanych narzędzi w produkcie finalnym zasługuje na wysoką ocenę, gdyż uwzględnia aktualne potrzeby i stwarza możliwości aktywizacji zawodowej starszych wiekiem pracowników, zwłaszcza kobiet, a przy tym odpowiada nowym celom strategii rynkowej banków...
Zapraszamy na warsztat odporności psychicznej, który odbędzie się w Warszawie 6 listopada 2015. W programie m.in. przedstawienie modelu Mental Toughness, omówienie komponentów wpływających na indywidualną Odpornośc Psychiczną, warsztat dot. modelu i rozowju Odporności Psychicznej oraz omówienie kwestionariusza MTQ48.
Warsztat realizowany jest przez Partnera e!volve: AQR
Zapisy poprzez Facebook.
11-12 lutego uczestniczyliśmy w międzynarodowej konferencji WORK BASED LEARNING AND APPRENTICESHIPS zorganizowanej przez Komisję Europejską. Warszaty networkingowe miały na celu integracjię sektora naukowego z biznesowym, a także ukierunkowały przyszłe działania w ramach nowych programów jak Erasmus+ na poprawę sytuacji osób wkraczających na rynek pracy przy wykorzystaniu nowych technologii.
In cooperation with partners from: Poland, Austria, Czech Republic, Slovakia, Hungary, Latvia, Italy and Spain we submitted 7 innovative projects to this year's ERASMUS PLUS call for proposals.
The 3rd international partners meeting of Find the Best project was arranged to discuss and test first modules of IT recruitment system. Joanna Zwolińska presented the approach and technical aspects as well as its basic functionalities.
11 września w Warszawie odbyła się druga akredytacja Emisariuszek Zmiany, które ukończyły nasz partnerski projekt: "Agent Zmian. Program rozwoju zawodowego pracowników 50+ w bankach spółdzielczych". Wspólnie z FRBS ocenialiśmy projekty prezentowane przez świeżo upieczone Emisariuszki.
We are after international partners meeting in Thessaloniki, where Tomasz Dąbrowski presented prototype of the FTB Tool, supporting recruitment and selection in public administration, to project partners.
Consultation of prototype in municipalities is about to begin in Poland, Austria, Czech Republic, Spain, Greece and Italy!
W dniach 29-30 października 2015 roku w Wiedniu odbyło sie spotkanie otwierajace projekt Microlearnings for Trainers and Teachers in VET systems.
Celem projektu jest opracowanie kursu dla trenerów i instruktorów w zakresie kształcenia zawodowego, aby ułatwić im pracę z młodymi osobami – uczestnikami praktyk i staży zawodowych.
W trakcie spotkania poznaliśmy tajniki produkcji filmów edukacyjnych przygotowywanych w formie „pigułek wiedzy” – krótkich, przystępnych dla użytkownika materiałaów.
Wielkie święto różnorodności kulturowej w biznesie!
Międzynarodowa konferencja „Multiculturalism in the workplace” w Krakowie.
Dziękujemy ekspertom za ich nieoceniony wkład merytoryczny, naszemu Partnerowi: Konsulatowi USA w Krakowie za wsparcie i głęboką wiarę w sens różnorodności, patronom medialnym: HRpolska i HRstandard za promocję wydarzenia, Muzeum Żydowskiemu Galicja za gościnność, Wydawnictwu Znak za ufundowanie nagród książkowych. Wreszcie wszystkim naszym gościom za tak liczne przybycie i życzliwość.
W dniach 17-18 grudnia w Krakowie odbyło się spotkanie partnerów projektu TUNED UP!
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Erasmus.
W pierwszym dniu spotkania partnerzy uczestniczyli w międzynarodowej konferencji „Multiculturalism in the workplace” w ramach inicjatywy Diverstity Hub, gdzie mogli poznać ludzi z całego świata, którzy dzielili się „dobrymi praktykami” w przełamywaniu barier kulturowych i tworzeniu otoczenia sprzyjającemu porozumieniu.
W dniach 26-27 listopada w Zabrzu odbyła się piąta międzynarodowa konferencja pn. "Kierunki Rozwoju Zarządzania Zasobami Ludzkimi"
Wraz z Partnerami zaprezentowaliśmy i upowszechnialiśmy na niej system FTB!
W pierwszym dniu konferencji Tomasz Dąbrowski z Orange Hill zaprezentował wykład dotyczący metodologii rekrutacji, opartej na kompetencjach na podstawie doświadczeń i efektów projektu Find The Best.